Moritz Feed Dog, que tendrá lugar en Barcelona del 10 al 13 de marzo de 2016, sigue sumando títulos a su programación y tras anunciar siete documentales para su segunda edición, incluído el pase de Helmut by June proyectado en colaboración con el Museu del Disseny de Barcelona, anuncia ahora dos documentales más: Women He’s Undressed – sobre el diseñador de vestuario y ganador de tres Oscars Orry-Kelly – y Jeremy Scott: The People’s Designer – que además será el documental elegido para inaugurar el Festival y que nos acerca a Jeremy Scott el director creativo de Moschino entre otras muchas cosas.
El Festival ya había anunciado gran parte de su programación con los documentales Crazy About Tiffany’s (en estreno simultáneo con Canal + Estrenos), Paris is Burning, Homme Less, Borsalino City, The True Cost y Hand Made with love in Franceademás de la ya mencionada Helmut By June. La programación de Moritz Feed Dog propone un recorrido a través del universo de la moda que pone en manifiesto la riqueza de un fenómeno que no puede explicarse exclusivamente desde los creadores sino que debe hacerse también desde otras como son los fotógrafos, la crítica, la sociedad, los oficios y sus artesanos, la industria y como siempre con la vista puesta en la mayor pasarela del mundo la calle.
James Edward photographed by Jess Segal and styled by Heloise Chauvenhei, with creative direction by Charlotte Carter, in exclusive for Fucking Young! Online.
PUMA’s Talon sneaker, first launched in 2004, is a relic from a specific time. It’s a shoe pulled from the archive, but its new collaboration with NO/FAITH Studios is about more than just nostalgia.
This season confirms SHOOP’s design approach. It draws from the everyday and reinterprets it through a poetic, modern lens, creating a language that joins the functional with the emotional.
Drowning in all the new music releases? We’ve got you covered. Dive into our handpicked selection of this week’s standout tracks, from rising stars to iconic artists. Your perfect weekly soundtrack starts here!
The campaign, shot in the heart of Notting Hill, is a modern interpretation of Britishness, seen through the lens of Paul’s own curious spirit and his love for collecting the unexpected.
Turn the page. Breathe deep. Your pupils are already dilating. The high is coming.
Issue 26 brings together two electrifying covers that take the dopamine dive from Sadiq Desh captured by Cris Cerdeira to multidisciplinary visual artist and photographer Tomás Pintos’ cover story, Besos hasta agotar stock (Kisses Until Sold Out), developed from the live performance creating a space where glamour
meets exhaustion.