Lili Summer, Valerie Mevegue, Ayaana Aschkar, Henry y Lenny Mueller nos enseñan la nueva colección de adidas Originals: EQT con fotografías tomadas por el prestigioso fotógrafo alemán Juergen Teller en las calles de Berlin.
Tras todos los excesos de los años ochenta y la saturación de grandes avances tecnológicos que trajo esa década, adidas se aferró al minimalismo de los años 90 para volver a enfocarse en lo que realmente le importaba: lo esencial. Así, en 1991 nació el concepto Equipment o EQT – de adidas, incorporando tecnología TORSION® y un sistema de absorción del impacto en el talón. Según Peter Moore “La llamamos Equipment, porque, no tienes una pieza para divertirte, sino para hacer algo brillante con ella”.
Aquí debajo podéis ver un nuevo capítulo de EQT: “Only the Essentials”, un cortometraje que documenta el trasfondo, la evolución y el legado de la icónica línea de adidas. Este film explora los componentes y circunstancias que llevaron a la concepción de esta nueva línea. Esa imperiosa necesidad de encontrar una nueva dirección, la sobresaturación de un estilo dentro de la industria del calzado deportivo hasta llegar a ese espíritu de liberación que repercutió en toda Alemania a raíz de la caída del muro de Berlin.
Adidas EQT 91/17, una de nuestras favoritas, es el claro ejemplo de la renovación de la linea Equipment. Una transformación completa de la original incorporando materiales como el upper en tejido de punto y la suela Boost.
Adidas EQT Support ADV. Una de las características de las EQT originales eran su color “Green EQT”, que en 2017 ha sido remplazado por el tono totalmente opuesto: el nuevo Turbo Red.
Adidas EQT Support ADV W, incorpora el upper de Primeknit y la nueva paleta de colores.
Adidas EQT Racing 91. La versión más femenina de la linea Equipment.
Wood Wood enters a new chapter with its FW25 Double A campaign, the first collection under creative director Brian SS Jensen and head of design Gitte Wetter.
Johnatan Aba and Yoni Goor captured by the lens of Italo Gaspar and styled by Marchesini Matilde & Stefani Sofia, in exclusive for Fucking Young! Online.
DJOOKE opens up about his journey from Portuguese small towns to Lisbon’s DJ scene, the birth of iconic LGBTQ+ party BALAGAN, and his vision for inclusive nightlife.
Massimo Osti Studio’s latest collection, Continuative Garments, stays true to the brand’s philosophy: clothes should work effortlessly in everyday life.
For Fall/Winter 2025, Billionaire Boys Club turns its focus to Jamaican sound system culture, drawing from the raw energy of dancehall, reggae, and lovers rock.
Borsalino’s Fall/Winter 2025 campaign, captured by Pablo di Prima and shaped by Agata Belcen’s art direction, turns hats into something more than accessories. They become extensions of the people wearing them, subtle yet full of presence.
A reimagined version of their classic Plantaris, this ultra-limited release swaps the usual for titanium, turning a familiar shape into something that feels like it’s from 2075.
With a remarkable voice that challenges the status quo, Marval Rex is redefining cultural + transgender identities through the lens of comedy, performance, and thoughtful discourse.
Rombaut’s new drop, Ground I, is the latest step in their barefoot series, a shoe that keeps getting simpler, quieter, more like a sculpture than just footwear.
Somewhere between pop spellcasting and club catharsis, the line between artist and alter ego blurs into something feral, fabulous, and dangerously seductive.
From November 14 to 16, 2025, Maastricht will once again transform into a hub for fashion, art, and performance as the FASHIONCLASH Festival kicks off its 17th edition.
Drowning in all the new music releases? We’ve got you covered. Dive into our handpicked selection of this week’s standout tracks, from rising stars to iconic artists.
Turn the page. Breathe deep. Your pupils are already dilating. The high is coming.
Issue 26 brings together two electrifying covers that take the dopamine dive from Sadiq Desh captured by Cris Cerdeira to multidisciplinary visual artist and photographer Tomás Pintos’ cover story, Besos hasta agotar stock (Kisses Until Sold Out), developed from the live performance creating a space where glamour
meets exhaustion.