Lili Summer, Valerie Mevegue, Ayaana Aschkar, Henry y Lenny Mueller nos enseñan la nueva colección de adidas Originals: EQT con fotografías tomadas por el prestigioso fotógrafo alemán Juergen Teller en las calles de Berlin.
Tras todos los excesos de los años ochenta y la saturación de grandes avances tecnológicos que trajo esa década, adidas se aferró al minimalismo de los años 90 para volver a enfocarse en lo que realmente le importaba: lo esencial. Así, en 1991 nació el concepto Equipment o EQT – de adidas, incorporando tecnología TORSION® y un sistema de absorción del impacto en el talón. Según Peter Moore “La llamamos Equipment, porque, no tienes una pieza para divertirte, sino para hacer algo brillante con ella”.
Aquí debajo podéis ver un nuevo capítulo de EQT: “Only the Essentials”, un cortometraje que documenta el trasfondo, la evolución y el legado de la icónica línea de adidas. Este film explora los componentes y circunstancias que llevaron a la concepción de esta nueva línea. Esa imperiosa necesidad de encontrar una nueva dirección, la sobresaturación de un estilo dentro de la industria del calzado deportivo hasta llegar a ese espíritu de liberación que repercutió en toda Alemania a raíz de la caída del muro de Berlin.
Adidas EQT 91/17, una de nuestras favoritas, es el claro ejemplo de la renovación de la linea Equipment. Una transformación completa de la original incorporando materiales como el upper en tejido de punto y la suela Boost.
Adidas EQT Support ADV. Una de las características de las EQT originales eran su color “Green EQT”, que en 2017 ha sido remplazado por el tono totalmente opuesto: el nuevo Turbo Red.
Adidas EQT Support ADV W, incorpora el upper de Primeknit y la nueva paleta de colores.
Adidas EQT Racing 91. La versión más femenina de la linea Equipment.
The collection revisits some of the brand’s earliest and most emblematic pieces. It is a tribute to the two pillars of their identity: Exclusive and Inclusive.
Weaving (literally) together activism, design, and queer culture, Grindr partnered with Rainbow Wool to present I Wool Survive on the runway in New York.
The 17th FASHIONCLASH Festival filled three November days in Maastricht with performances, films, workshops and shows made by students, activists and designers from over 25 countries.
With over two decades of dedicated experience in the fashion industry, Andrea Moore has forged a distinctive path, blending vibrant colors and innovative materials into gender-neutral designs that resonate with today’s diverse audience.
Saint Laurent Rive Droite has introduced its first Advent calendar. The project is a unique vinyl box set curated by Creative Director Anthony Vaccarello.
We headed down to Geneva over the weekend for the HEAD Fashion Show, made up of 23 Bachelor and 8 Master graduate collections offering a fresh, diverse, and contemplative reading of what clothing can be today.
Over four intense days, 30 students from across Europe breathed strange, electric life into discarded garments — relics pulled back from the brink and reimagined with hands that refuse to waste. What emerged wasn’t just clothing, but a shared vocabulary: sustainability as a dialect, mending as a manifesto.
AMIRI’s Pre-Spring 2026 draws inspiration from John Hughes’ 1985 film, The Breakfast Club, paying homage to its universal story and the contradictions of youth.
Turn the page. Breathe deep. Your pupils are already dilating. The high is coming.
Issue 26 brings together two electrifying covers that take the dopamine dive from Sadiq Desh captured by Cris Cerdeira to multidisciplinary visual artist and photographer Tomás Pintos’ cover story, Besos hasta agotar stock (Kisses Until Sold Out), developed from the live performance creating a space where glamour
meets exhaustion.