What’s New: adidas ZX 2K BOOST
by Pere Martí
Amortiguación, impulso y comodidad.


Convertir el confort en nuestra prioridad es algo a lo que este año nos hemos acostumbrado. Y es que, ante las circunstancias excepcionales que vivimos, cada vez son más aquellos que anteponen la comodidad como uno de los ejes esenciales a la hora de vestirse. Si alguien nos viene a la cabeza cuando hablamos de ello, es adidas, la firma de moda conocida por su calzado deportivo, y cuyos ejemplares han sido referentes de comodidad y vanguardia durante décadas de historia.
Sedientos de novedades, hoy nos presentan el nuevo lanzamiento de la colección ZX. En esta, la firma se inspira en los iconos de sus archivos y crea modelos nuevos junto a colaboradores de todo el mundo a partir de las veintiséis letras que componen el abecedario. Combinando así creatividad y confort, resultados de la fusión de una estética progresista con la mejor tecnología.
Y es que esta colección, es todo un legado de innovación. Las zapatillas de running cuyo diseño ha sido un éxito dentro de la familia Originals desde su lanzamiento original en el año 1984, toman una nueva silueta. Ahora, fusionando el lenguaje distintivo de la serie ZX con la innovación y la historia de las tres bandas para crear el que aspira a ser el zapato deportivo más cómodo presentado hasta el momento. Y viniendo de adidas, la cosa promete.
Se trata del modelo ZX 2K BOOST, cuya tecnología amortiguadora choca con el estilo audaz e hipermoderno de las ZX dando como resultado un producto de lo más rompedor, futurístico, y cómodo con colores en degradé. Su silueta a capas nos traslada a diseños anteriores como la icónica serie ZX 00. Pero, cuando entramos en detalles, estas son toda una obra de diseño: El upper de la zapatilla está fabricado con una malla diseñada en capas soldadas; no tiene lengüeta, por lo que garantiza un ajuste cómodo en el tobillo; y cuenta con un sistema de cordones más técnico, por lo que tiene una apariencia sensacional. Tal es la expectativa, que entrar pisando fuerte este próximo año 2021 parece fácil. ¿verdad?
El modelo ya está disponible en distintos colores y degradados de lo más atractivos. Descubre el que mejor se adapte a tus gustos en adidas.es
Más sobre ZX 2K BOOST en adidas.es y @adidas_es
Anton
OFF-WHITE Drops WECHAT Capsule Collection
The Dominic Albano Collection introduces the Sand Tank. This minimalist piece is designed to honor fluidity, identity, and freedom.
For its Fall/Winter 2025 collection, FOUND continues to explore the space between its two influences: South Asian tradition and rural Americana.
The Spanish actress Ester Expósito, the brand’s global ambassador, invites everyone to step inside this kaleidoscopic world.
Stepping into “Bass” by Steve McQueen at the Schaulager Basel is like entering a space where sound and light become living, shaped atmospheres.
Vivobarefoot has released a new version of its performance shoe, the Primus Flow.
Dior revisits the world of skiing for its Spring 2026 Lifestyle Capsule.
The collaboration, launching in June 2025, reimagines this emblematic design for a new generation.
From October 15, 2025, to January 25, 2026, the Maison Européenne de la Photographie (MEP) in Paris will host Tyler Mitchell’s first solo exhibition in France, titled Wish This Was Real.
Italian brand Fiorucci hosts an intimate dinner in Milan celebrating Jason Hendrik Hansma’s immersive solo exhibition
MM6 Maison Margiela and Salomon present their Fall/Winter 2025 collaboration.
His work focuses not on the game itself, but on the culture that surrounds it.
Franz Vochezer at DSM MGMT photographed and art-directed by Caique Mendes, in exclusive for Fucking Young! Online.
In the sixth chapter of his PRO line, Xander Zhou turns his attention to the suit.
From October through December, loose silhouettes become the most versatile trend.
Dockers recently presented its “Always a Fit” campaign with an event called The Dockers House.
Kapten & Son has expanded its core range with the Essential Colours Collection.
Ruslan photographed by Alba Cámara and styled by Nora Hausmann, in exclusive for Fucking Young! Online.
8IGB Community Clothing presents its Spring/Summer 2026 collection, titled ANTITHESIS.
Adam Sattrup photographed and styled by Jacek Szopik, in exclusive for Fucking Young! Online.
Marine Serre presents the third chapter of her FW25 campaign. Titled “NIGHT IN SHANGHAI,” this final act builds on the themes of her Paris show, exploring illusion and emotion through a cinematic lens.
SATISFY and Oakley have reunited for their sixth collaboration.
Maison Kitsuné and the British heritage brand Hunter have joined for their first collaboration.
LOEWE and On present their Fall/Winter 2025 collaboration, featuring the first model they have designed together: the limited-edition Cloudsolo sneaker.
Burberry’s new campaign, “It’s Always Burberry Weather: Postcards from London,” celebrates its heritage in outerwear.
The long-running collaboration between Moncler and JW Anderson returns.
Yohei Ohno captured by the lens of Valeria Vargas and styled by Iris Lima, in exclusive for Fucking Young! Online.
This project builds on past apparel collections, reinterpreting the classic Nike Air Force 3 Low through NIGO’s unique perspective.
Designed by Eli Russell Linnetz in Venice Beach, the line is made in California and draws from a deep part of American memory: the surplus store.
A$AP Rocky and PUMA have released their latest and largest collection. The new line finds its inspiration in the Harlem jazz renaissance, mixing that era’s energy with modern streetwear.
The project, titled “Heart To Heart,” is built on a shared belief in creativity, individuality, and emotional well-being.