Moritz Feed Dog, el único festival de España dedicado a los documentales de moda, cierra su programación de la edición de este año, que tendrá lugar del 10 al 13 de marzo, anunciando el último título. Será Bill Cunningham New York, el retrato del fotógrafo, columnista de moda del New York Times desde 1978 y pionero del ‘coolhunting’ Bill Cunningham.
Con esta incorporacióm ya se conoce la programación completa de esta edición que incluye: Jeremy Scott: the People ‘s Designer (que será el documental inaugural de esta edición) Crazy About Tiffany’s, Paris is Burning, Homme Less, Borsalino City, The True Cost , Hand Made with love in France y Helmut By June (en colaboración con el Museo del Diseño de Barcelona).
Además de dar por cerrada la programación de cine… el Moritz Feed Dog traerá una auténtica fiesta VOGUING a la Fábrica Moritz el próximo 12 de marzo, y habrá dos actividades paralelas más:
“Los oficios de moda en tiempos del Fast Fashion” es la mesa redonda con una nueva generación de artesanos inesperadamente aparecida que han recuperado tradiciones que parecían condenadas a desaparecer por el cambio de hábitos de consumo y la conquista del low cost. Esta mesa redonda contará con la participación de Norman Vilalta (maestro zapatero), Estela Guitart (diseñadora de joyas y orfebre) y Nina Pawlowsky (maestra sombrerera). Tendrá lugar el viernes 11 de marzo.
La otra actividad paralela será “Construcción de marca de moda” un viaje a través de la personalidad de diferentes marcas de moda vinculadas con la ciudad, como construyen su universo a través de qué ideas y valores y cómo se manifiesta a través de su nomenclatura, imagen y acciones. Con la participación de Con la participación de Daniel Pérez (director de comunicación de Desigual), Med Winds, Mateu Hernández (Responsable de “Marca Barcelona” en Barcelona Global). Será el viernes 11 de marzo.
Ya se pueden consultar los horarios
y adquirir las entradas para esta edición en moritz.feeddog.org
The new Ray-Ban I Meta IA collection includes advanced audio and camera features, design customization capabilities, and expanded distribution in Europe.
This latest collaboration with Tate infuses the classic 1460 boot with the attitude of the British provocateur, surrealist, and occultist, Ithell Colquhoun.
Picture The Great Gatsby mingling with the raw energy of La Haine, a playlist jumping from Charles Aznavour to NTM. It’s the world of Drôle de Monsieur’s first flagship store!
TOUS, a brand synonymous with sparking creativity and self-expression, introduces TOUS MANIFESTO, a design project that transforms a classic jewelry clasp into a monogram.
Guijarro’s debut collection is a testament to his fresh take on men’s fashion, breathing new life into classic styles and capturing the imagination of a new generation of fashion enthusiasts.
Under the creative direction of Peter Hawkings, TOM FORD’s essence now revolves around respect rather than mere deference, firmly grounded in the present.
The SS24 collection strikes a balance between tight and oversized, offering a diverse range of garments and accessories that embody the brand’s signature playfulness and innovation.
LUEDER’s SS24 collection finds its inspiration in the diverse youth of London – a creative, self-expressive group, fighting for sustainability and seeking a sense of belonging.
The call is out for the selection of 30 students from British, Dutch, and Spanish schools who wish to participate in a fashion creation marathon focused on the theme of “Fashion with a Gender Perspective.”
Abigail Ajobi’s new capsule “Anti-Muse” is an ode to Nigerian youth subculture with vibrant colors of Adire prints and the allure of the early 2000s Nollywood films.
This time they’re giving TELFAR’s iconic shopping bag a denim makeover, paired perfectly with matching boots that are set to become seasonal must-haves.
Once upon a time… Explore the magical realm of fantasy conjured up in our latest issue TALES! Consider it your very own retreat from the chaos of everyday life, a safe haven to return to whenever you need a dose of whimsy and wonder.